D I Y - K Ä S I T Y Ö T - I D E A T - S I S U S T A M I N E N - R E M O N T O I N T I - O N N I S T U M I N E N - T U U N A U S

12. helmikuuta 2016

Kauhajoen rasat

Ylpeä kotiseudusta.


Jouluna kotipuolessa käydessä osui käsiin Kauhajoen Joulu -lehti, jossa oli kauniiden rasojen ohje.
Äiti lähetti ohjeen postissa kun se unohtui ottaa matkaan ja nyt sain ne tehtyä.
Tosin ohjeen mukaan rasojen varressa pitäisi olla punaista raitaa, mutta mulla nyt ei sattunut löytymään yhtään kerää saati keränloppua punaista, joten jätin ne suosiolla pois.
Ohjeessa opastetaan tekemään rasat Nalle-langasta, mutta kun mulla oli 7 veikkaa, niin tein siitä, josta seurasi se että rasoista tuli aivan liian isot ohjeen mukaan tehtynä. Ohjeessa kun neuvotaan tekemään 60 silmukalla, hups, mikä määrä. Pienensin siis hieman kuviota, mulla jäi kolmas pystyrivi pois ja lapasista tuli minusta oikeastaan tasapainoisemmat kun siinä on vain kaksi kuvioriviä.
Mulla on siis silmukkamääränä 11/puikko eli 44.






Ja jos joku ei tiedä niin rasat meinaa pohojammaan murtehella lapasia.
Ny ei tartte sanua, notta ristus äitee, mun rasat pärkyää.

1 kommentti:

  1. Hahaa! Ymmärsin kaikki sanat :D
    Mies on Kauhajoelta kotoosin ja näinä vuosina olen oppinut uusia murresanoja hirmu paljon!!
    Komiat rasat!

    VastaaPoista

Hei. Kiva kun jätät käynnistäsi viestin.